Jak wybrać izolacje termiczne
2 lutego, 2021
E-sklep w oparciu o WordPress
2 lutego, 2021

Google Business czyli firma w mapach Google

Dołączenie własnej firmy do wizytówek Google, poprzez aplikację Moja Firma dostępną w Google Business przynosi wiele korzyści. Podstawową jest umieszczenie precyzyjnej lokalizacji działalności na mapach Google, gdzie potencjalni partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas i skorzystać z naszych usług lub rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google oferuje wiele przydatnych funkcjonalności, które wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Poza tym korzyścią posiadania wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, które ułatwiają pracę, analizę efektywności oraz budowanie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby klienci mogli bez przeszkód znaleźć firmę w mapach Google należy wstawić informacje w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Zawarte informacje są nie tylko istotne dla klientów, ale też dla algorytmów Google, które rzetelnie uzupełnione strony wartościują wyżej. W informacjach znajdują się bazowe dane jak nazwa, adres albo telefon kontaktowy oraz dodatkowe jak godziny otwarcia, obszar działania, strona internetowa, atrybuty oraz opis firmy. Ten opis firmy jest szczególnie istotnym elementem, dlatego że da się zawrzeć w nim nie tylko informacje o firmie, ale także frazy kluczowe, poprze które firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy powinno się dodawać wpisy, gdy na głównej witrynie WWW prowadzimy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach da się dodawać ciekawe treści, które dodatkowo zachęcą klientów do zainteresowania się firmą. Nic nie daje pewności, czy klient od razu dotrze na naszą główną witrynę internetową, z uwagi na to wpisy w wizytówkach Google mogą stać się dobrym miejscem na zaprezentowanie się jako profesjonalisty w swojej branży. W sekcji wpisów w wizytówkach da się dodawać ciekawe mini artykuły (mini, dlatego że miejsca przewidziano na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a także wydarzenia. Dodatkowo można wzbogacić je o grafiki, a także wyposażyć w link przenoszący na przykład do strony usług albo promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet przez pełny rok.

Opinie

Chociaż na opinie można wpłynąć jedynie gwarantując fachową obsługę klienta lub dobrej jakości produkty, opinie to ważna część wizytówki. Wielu klientów kieruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, z uwagi na co zdobywanie dodatnich opinii przekłada się na liczniejsze zainteresowanie potencjalnych klientów. Dodatkowo pozytywna średnia ocen skłania Google do pokazywania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w tą techniką zawierać dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki zaliczane są do najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek Google. Za ich sprawą mamy dojście do listy haseł wyszukiwanych przez użytkowników, na które wyświetlana jest wizytówka. Ponadto dowiadujemy się w jaki sposób klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie określa liczbę użytkowników, którzy znajdują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki zapisują także liczbę użytkowników, jacy znaleźli wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty albo przeglądając podobne marki. Poza tym da się ocenić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google lub w samej wyszukiwarce. Istotne są także statystyki badające liczbę wizyt na witrynie WWW, zapytań o trasę oraz połączeń komórkowych.

Produkty i usługi

Wpisywanie produktów i usług do wizytówki Google pozwala bezpłatnie pokazać użytkownikom obszar działań firmy. Poprzez tę możliwość klient wie, czym zajmuje się dana firma i co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zachęcić go do sprawdzenia strony WWW, e-sklepu lub zachęcić go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale mają też wartość dla jej pozycji wyświetlania. Da się wstawiać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej wizytówka umożliwia pokazanie firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także publikowania multimediów wykonanych w ciągu pracy lub portretujących personel. Ciekawą możliwością są również zdjęcia 360° i pliki wideo.

Czat

Ta funkcja w Google Moja Firma umożliwia szybki kontakt między klientem, a firmą. Wystarczy zainstalować aplikację Moja Firma na telefon i uruchomić funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy i prędki sposób można dzielić się informacjami i reagować na wiadomości klientów. Warto jednak mieć na uwadze, że czat będzie przydatny tylko jeżeli będziemy w stanie na bieżąco monitorować odbiorczą skrzynkę i szybko reagować na dostarczone wiadomości.

Witryna

Opcja wykonania własnej strony poprzez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony WWW. Za pomocą business site da się zbudować estetyczną witrynę biznesową na bazie wszystkich danych wpisanych w wizytówce Google. Dodatkowo aplikacja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, które pomogą w paru krokach stworzyć estetyczną witrynę biznesową. Opcja ta jest całkowicie darmowa.

Użytkownicy

Kierowanie wizytówką w Google może stać się bardzo proste zwłaszcza, że do każdej wizytówki da się dodać użytkowników nastawionych na ich uzupełnianie i uaktualnianie. Dzięki temu współpracownicy również mogą otrzymać dojście do wizytówki i ją współtworzyć.

Pozycjonowanie stron Toruń