Zwalczanie korników mikrofalami - Dezynsekcja mikrofalami - Usuwanie korników z drewna - Metody zwalczania korników
Korniki – zapobieganie i zwalczanie
12 marca, 2017
Depilacja Toruń - Depilacja laserowa Toruń - Depilacja brazylijska Toruń - Toruń depilacja laserowa - Beauty Medica depilacja
Depilacja laserowa – zabieg medycyny estetycznej
13 marca, 2017

Właściwy serwis skutera

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Jak poprawnie dbać o skuter?

Większość Klientów, którzy wyznaczają zakup skutera, nie za bardzo ma świadomość, jakim sposobem mądrze go pielęgnować. Od odpowiedniej pielęgnacji uzależniona jest bowiem – mówiąc w skrócie – jego stan techniczny. Będziemy mieli opcję go używać przez dłuższy okres, zaś podróż nim będzie bardziej bezpieczniejsza. Jakie operacje trzeba wykonać? Głównie: absolutnie nie zamęczać silnika niebezpieczną jazdą, zatem z manetką do samego końca, ponieważ potrafi to mocno wzmóc ciepłotę silnika, natomiast w rezultacie go zużyć. Ponadto wszelkie triki kaskaderskie trzeba niestety obserwować w domu na ekranie laptopa lub telewizora. Chodzi tu bezwzględnie o zdecydowane hamowanie bądź podróż na pojedynczym kole (niejednokrotnie tylnym). Taka jazda naraża nasze zdrowie, a nierzadko życie, jeżeli jest zespolona z fenomenalną prędkością. Przykładowo skuter Kymco powinniśmy oczyszczać manualnie. Myjnia ciśnieniowa nie starczy, aby dobrze umyć wszelkie części (zwłaszcza te najdrobniejsze). Należy spędzić przy nim znacznie więcej czasu. Skontrolować uważnie po dowolnej podróży wygląd jednośladu, m in. w badaniu jakichkolwiek możliwych awarii. Możemy wypolerować wydech, zweryfikować czy w jakimś miejscu nie ma korozji oraz czy hamulce są w należytym stanie. Rekomenduje się w jeden dzień w tygodniu ustalenie stanu świateł i opon. Oprócz tego nie powinno się przekraczać dozwolonego przeładowania, zatem liczby bagażu, który mamy szansę ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Całość zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy lub czterosuwowy jednoślad. W przypadku skutera czterosuwowego zapłata zdecydowanie będzie troszkę większa. W wariancie skutera dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: wymianę oleju w skrzynce przekładniowej, sprawdzanie stanu świecy zapłonowej, kontrolowanie funkcjonowania hamulców, analizowanie ciśnienia w kołach, zawieszenia, wyglądu oświetlenia, przeczyszczanie napędu i gaźnika oraz wszelkie pozostałe integralne prace, jakie my samodzielnie podpowiemy, m in. pozbycie się określonej usterki. Jeżeli posiadamy motor czterosuwowy serwis zawiera również podmianę oleju w napędzie, przeczyszczanie filtra oleju oraz dostrojenie zaworów. Trzeba na własną rękę chronić motor przed negatywnymi czynnikami, m in. solą na ulicy w czasie zimy. Wówczas absolutnie nie powinniśmy nią kierować, bowiem sól jest zasadniczym powodem powstawania rdzy na wydechu. Po zimnych miesiącach warto zastąpić olej oraz odmienne płyny, m.in. olej chłodzący, przekładniowy oraz do łożysk.

Wybrać warsztat czy renomowany serwis?

Zwykły warsztat i autoryzowany posiadają najprawdopodobniej tą samą liczbę mocnych stron jak i słabości. Trzeba tymczasem poświęcić im chwilę, ażeby następnie nie żałować nieprawidłowej decyzji. W autoryzowanej stacji, w jakiej dokonuje się kontroli i regeneracji pojazdów, mamy możliwość liczyć na odpowiedzialność oraz znakomitą jakość świadczonych usług. Przegląd za każdym razem jest organizowany jednomyślnie z dokładnym scenariuszem, a udowodnieniem jego zrobienia jest odhaczenie tego w książce z gwarancją. Nabywcy, którzy mają nowiutkie motocykle Kymco, muszą przychodzić każdorazowo w wyznaczonym uprzednio terminie. Jeśli pojazd będzie posiadał jakąś niebezpieczną awarię, w takiej sytuacji ASO w ramach gwarancji może zrobić bezpłatną reperację. Sporym plusem tego serwisowania jest okazja późniejszej sprzedaży skutera za odpowiednią stawkę.

Pozytywną stroną niezależnych warsztatów jest bez wątpienia odpłatność. Często w autoryzowanym warsztacie należy zapłacić parę razy więcej za identyczną usługę. Zatem nabywcy motocykli częstokroć wyznaczają naprawy i regenerację oczywiście w takich punktach. Dobrze jest, jeżeli mechanik wykazuje się znajomością tematyki, m in. nabył uprzednio kompetencje w regeneracji danych modeli owych maszyn. Spotkać się można także ze sformułowaniem: „ja nie będę takiego motoru regenerował, ponieważ się najzwyczajniej w świecie na takich problemach wcale nie znam”. W tej sytuacji mechanik chociaż jest względem nas szczery. Złą stroną będzie tutaj brak kompetencji, który jest sprawiony tym, iż nieupoważnione zakłady nie mają zwyczajnie dostępu do specjalistycznych treningów. A tym samym do ważnych informacji, m in. o niezmiernie delikatnej elektronice w konkretnym modelu motoru. Powinniśmy zatem telefonować do sporej ilości serwisów, z czego najwięcej nawet nie podejmie się przeprowadzenia usługi. Osobne punkty mają sposobność jednakże specjalizować się w branży motocykli, m in. cross i w takiej sytuacji mamy szansę dostać solidną usługę za średnią stawkę.

Na zakończenie należy zdać sobie sprawę, że gwarancja od wytwórcy wcale nie obejmuje w szeregu różnorakich sytuacji, np. jeśli umieścimy w swym jednośladzie części od nieupoważnionego producenta albo kiedy wcale nie będziemy użytkowali skutera zgodnie z tym, do czego jest przeznaczony (np. będziemy przewyższać stosowną prędkość, pędzić odważnie na pojedynczym kole). Jeżeli zamierzasz odnaleźć dużo więcej zajmujących danych w temacie skuterów wejdź w owy odnośnik – Skuter Kymco