Aby zagłębić się w płaszczyznę połączoną z marketingiem internetowym, przypomnijmy sobie najpierw co to jest sam marketing. Wiele ludzi stawia to na jednej półce z promowaniem danego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Klientów. Aby tak się stało, trzeba zadbać o wiele składników, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas wdrażania procesu, obligatoryjna jest regularna analiza postępów na rynku i odnoszenie się do potrzeb Kontrahentów.
Już jakiś czas temu rozwój technologii sprawił,że powstała specjalna branża marketingu – marketing on-line, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak istotny? Inwestorzy i właściciele firm przenoszą działalność do sieci, aby skorzystać z plusów sieci i przygarnąć nowych Nabywców. Marketing w sieci to suma wszelkich czynności, które kojarzymy z normalnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Gdy nasze działania będą właściwe, to sprawi, że rozpoznawalność naszej korporacji w sieci znacznie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, idące w parze z jej pozytywnym odbiorem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu w sieci jest witryna www naszej spółki. Spośród najważniejszych różnic pomiędzy marketingiem offline, a marketingiem internetowym wskazujemy w pierwszej kolejności rolę Odbiorcy. Nie jest ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. przedstawianie poglądów na temat naszych operacji oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do typowych operacji, z którymi zetkniemy się przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing
Omawialiśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś w tym artykule skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam zapewnić dużo korzyści.
Ta dziedzina marketingu internetowego będzie bardzo opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Odbiorców, ale po pierwsze – zbudowanie z nimi wieloletnich i opierających się na lojalności więzi. Jak to osiągnąć?
Content marketing bazuje przede wszystkim na publikowaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Odbiorcy, który zdecyduje się zostać z naszą korporacją na dłużej. Oczywistym jest, że sporo zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka musi być dopasowana do jej pasji, praktyk i co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w przeróżnych formach, np.:
– artykuły tematyczne,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma owszem znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę powinniśmy przywiązywać do poziomu publikowanych przez nas treści. Jeżeli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wówczas zwielokrotni to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, aby teksty były autorskie i kreatywne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.
Ta dziedzina marketingu internetowego jest obecnie bardzo często wykorzystywana. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w szukanej specjalności, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, potrafi znacznie wpłynąć na ewentualnych Klientów. W wyborze influencera trzeba się kierować działką, w której działamy. Gdy chcemy reklamować sklep z odzieżą, wówczas nie najgorszym wyjściem wydaje się zatrudnienie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.
W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam fora tematyczne, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, aby przed zaangażowaniem człowieka do lansowania Twojej spółki, przejrzyście określić cele i przemyśleć jaki budżet będziesz chciał na to przeznaczyć. Zaangażowanie influencera musi być składnikiem większej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.
Marketing internetowy – podsumowanie
Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc korzyści, ale także sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza strategia ma odnieść sukces. Nasze działania muszą być sumiennie ułożone, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.
Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/