Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
7 czerwca, 2017
Pianka PUR - ocieplanie
Ocieplanie pianką PUR
8 października, 2017

Obecnie da się zauważyć, że bez odpowiedniego wypozycjonowania witryny internetowej, widoki na powodzenie naszej firmy są dość małe. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google wykreowało zaawansowany mechanizm, dzięki któremu dotrzemy do Klientów, ulokowanych blisko nas. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie dużo elementów, którymi zajmiemy się w poniższym materiale.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu danej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z określonego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez trudu zweryfikować, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeśli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Konsumentów szuka w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Trzeba poczynić co się da, żeby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a przeszło 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli masz własną restaurację, koniecznie musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal niezwykle istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz postarać się, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz zastanowić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej omówimy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas potraktować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne będzie założenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek przedsiębiorstw, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , iż szukający, korzystający z lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest relatywnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i określonej wiedzy.

Aby jeszcze podnieść swoje szanse na przekonanie lokalnych Klientów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy regularnie je uaktualniać. Kolejno ustalamy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa firmy. Kiedy już zadbaliśmy o te elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli dostaniemy sporą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Nabywców oraz tworzenie wyższości nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na pojawienie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie wiesz od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne bez wątpienia pomoże Ci zrobić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/