Pomysły na konstruowanie witryn wyrastają jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, bo coraz więcej Odbiorców w Polsce robi zakupy poprzez internet, natomiast do sklepików stacjonarnych zmierzają jedynie zaznajomić się z konkretnym produktem (a więc tym, jak między innymi on w rzeczy samej wygląda). Zdarzają się sytuację, iż całe supermarkety przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, zwalniając puste lokale oraz licząc na konkretne oszczędności. Ponadto każdy Klient w dużej części przypadków może liczyć na to, że produkt jest naprawdę wysokiej jakości, m in. żaden inny Klient go wcześniej nie ubierał. Małe oraz duże firmy zgłaszają się więc do agencji reklamowych, by te zajęły się stworzeniem intrygującej i wydajnej strony www. Architekci stron wymyślają zatem coraz to nowe strategie, w większości bazujące na WordPressie.
Najważniejszym kierunkiem w 2016 roku była jednolitość części graficznej i poukładania wszelakich składników na stronie. Na ogół była ona podzielona na dwie bądź trzy części, jednakże klienci szybciutko się znużyli powtarzanymi szablonami. Wszelakie świetne strony www, m in. sklepów z ofertą produktów drogeryjnych, wyglądały analogicznie, a to nie ulega wątpliwości miało wpływ na sprzedaż. Dziś rozkład strony www, projektowanie grafiki oraz innych aspektów absolutnie nie następuje już na owych zasadach. Osoby stawiające strony dążą do uwydatnienia atrakcyjnych właściwości branży Klienta.
Kierunek taki stał się wyjątkowo atrakcyjny i polega na zagospodarowaniu poprzez grafikę pełnej rozpiętości wyświetlacza. Przede wszystkim – koncentracja klienta nie rozciąga się na inne fragmenty, po drugie – przekonuje perfekcyjnie przystosowaną grafiką do późniejszego przeszukiwania witryny. Ekrany początkowe zapełnione są w pełni grafiką, grafiką z jakimś przekazem bądź przyciskami akcji. Mogą być zastygłe czy spełniać funkcję slydera. Dużym pozytywem jest to, iż te segmenty dopasowują się do monitorów na laptopach i wielkich monitorów. Dobrej jakości zdjęcie powinno wykonać specjalistyczne studio graficzne.
Szeroka, odpowiedniej jakości grafika przyciągnie oko niejednego Odbiorcy. To fantastyczny koncept, ażeby ożywić wygląd strony internetowej. Spora liczba użytkowników jest wzrokowcami, więc jeszcze bardziej opłaca się w taki komponent zainwestować. Krótko mówiąc nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków nieodpłatnych zdjęć, najbardziej wtedy, gdy nasza firma ma się autentycznie wiązać z profesjonalizmem. Korzystniej powierzyć zaprojektowanie fotografii skutecznemu grafikowi, który będzie miał na uwadze to, ażeby wszystkie miały właściwy nastrój oraz harmonizowały z schematem witryny.
Material design to kierunek bazujący na poziomych kolorach i na zagospodarowaniu świateł oraz cieni. Google natchnęło się tu standardowym papierem i atramentem. Podstawowym zamiarem było zwiększenie jasności stron, a także ulepszenie minusów, jakie były rozpoznawalne w stylu flat. Inaczej mówiąc, material design to: położenie w trójwymiarze (zgodnie z kolejnością elementów), żywe oraz doskonale dopasowane odcienie (jeden ton podstawowy i pozostały odcień specjalny, m in. do wyróżnień), praktyczne ikonki (maksymalnie banalne, z łagodnymi wykończeniami kresek, z użytkowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i grafiki wektorowe (dobrane do klimatu witryny; tekst ulokowany na grafice musi figurować na gradiencie; mówiąc w skrócie nie możemy przeholować z przyciemnianiem) i typografia oparta o styl Roboto.
Część posiadaczy Internetu w sumie nie dostaje od sprzedających tego, czego się domagają. Idą na stronę oraz co oglądają? Nieinteresujący projekt logo, multum bezużytecznych wpisów (jakie mają możliwość przewijać bez końca), zaś finalnie są atakowani ulotkami informacyjnymi o tym, aby bezwzględnie wpisać się do newslettera, wybierać z wielu okazji (które z całą pewnością za minutę się skończą) albo omówić wszystko z profesjonalistą (który co minutę ustawia się na czacie i absolutnie nie jest to „żywa jednostka”). Odbiorcy potrzebują tego, żeby zyskać emotywną łączność z produktem lub jeżeli to możliwe – ze sprzedającym. Absolutnie nie chodzi w tym przypadku o „targowanie się”, lecz możliwość zaufania. Znakomitym pomysłem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o własnej działalności. Ostatnio określa się to słowem „storytelling”, zatem rozprawianie o takich sprawach, jak: kim jest każdy członek firmy, co może zaproponować firma etc. Zaprezentowana konstrukcja reklamy błyskawicznie trafia do odbiorców oraz gwarantuje atrakcyjniejsze rezultaty niż denerwujące okna, które wyskakują na stronie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź w odnośnik z boku – Identyfikacja wizualna Toruń – a wyszukasz dużo więcej informacji.