Wszyscy dokładnie wiemy, że Internet stanowi morze okazji oraz zarazem bezmiar rewolucyjnych narzędzi, które mają uczestniczyć w „zdobywaniu serc” następnych Zainteresowanych i ugruntowywaniu solidarności „starych”. Prócz reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, która wbrew temu, co się powszechnie mówi, wyjątkowo skutecznie działa na potencjalnych nabywców, mamy na dodatek szansę wykorzystywania sieci do promowania swojej firmy i upubliczniania swoich autorskich artykułów bądź usług. Typowa reklama w postaci zbyt prostackiej albo namolnej nie da takich rezultatów, jak mądrze opracowana i wypozycjonowana strona internetowa. Dlaczego? Na owo pytanie zamierzamy w obecnej chwili starannie i fachowo odpowiedzieć.
Teraz należy sobie w obecnym momencie odpowiedzieć na następujące pytania: czy przygotowując swoją stronę internetową myśleliśmy o użytkownikach bądź o tym, co nam się przede wszystkim podoba? Czy artykuły zamieszczone na własnej są przyzwoitej jakości, więc jednoznaczne, przystępne oraz kompetentne? Czy wystarczająco często poprawiamy swoją stronę? Czy w zbudowanych artykułach uwzględniliśmy słowa kluczowe, które linkują do następnych podstron? Profesjonalnie opracowana strona internetowa praktycznie w ogóle nie będzie na 100-nej „miejscówce” w najatrakcyjniejszej na świecie wyszukiwarce sieciowej jaką jest Google. A nie chodzi tutaj jedynie o sprawy poruszone w zadanych wyżej pytaniach. Zabiegi na pozycjonowanie stron internetowych, jakie internauci nieprzerwanie publikują w Internecie, faktycznie są ledwo ogólnikami. Znaczy to, iż w ogóle nie wypozycjonujemy strony na ich podstawie. Nikt nie wyjawi zagadki pozycjonowania na blogu, zwłaszcza jeżeli jest to jego specjalizacja. Bądźmy racjonalni – umiejscowienie strony przedsiębiorstwa na głównej stronie we wspomnianej wyszukiwarce trochę kosztuje, zwłaszcza jeśli zmierzamy do tego, aby się ona tam utrzymała dłużej niż kilka chwil. Często można zakupić teksty za przysłowiowe „parę groszy”, jednak zwykle pozycjonowanie robi się na zasadzie spamu. Wynik? Firmowa strona jest wstrzymana przez Google.
Oczywiście naszą stronę internetową mamy możliwość opracować samodzielnie. Pozostaje jednakże pytanie: w jaki sposób będzie przeglądało ją Google? Nierzadko mamy wrażenie, iż wszystko zrobiliśmy tak jak być musi, tymczasem strona ląduje na następne miejsca w wyszukiwarce. Prawdopodobnie skorzystaliśmy z któregoś szablonu (płatnego bądź gratisowego) i po prostu „zapełniliśmy go” wpisami, zdjęciami, filmikami itp. Niestety nie jest to dobry koncept, zwłaszcza na markową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy pozostawić programiście, grafikowi i pozycjonerom. Primo – skoro nie mamy dostatecznej wiedzy, zmarnujemy mnóstwo czasu na przyswojenie jej sobie. Secundo – wybierając niniejszą drogę musimy przewidzieć pracę dwu-etatową. Po trzecie – przy przygotowywaniu strony firmowej niestety nie działa jedna osoba, tylko kilka. Szybciej oraz skuteczniej jest polecenie komuś tej pracy (i jest jej niemało). Jednakowo sprawa ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo tworzenie artykułów pochłania ogrom czasu, a muszą one dokładnie dotyczyć tematyki naszej strony. Pozycjonowanie następuje w czasie od kilku do kilkunastu tygodni, zaś na wstępie może nie być rozpoznawalny żaden ruch na stronie.
Istnieje przynajmniej kilkanaście spraw, na które powinniśmy obowiązkowo spojrzeć przy przygotowywaniu strony internetowej oraz jej pozycjonowaniu – niżej znajdują się te najważniejsze.
Powinniśmy wspomnieć – jeżeli Google usunie naszą stronę z efektów wyszukiwania, najczęściej powrót jest niemożliwy. Lepiej nie wędrować w gąszczu internetowych „przydatnych porad” i pozostawić kompetentne projektowanie stron osobom, które mają obszerną wiedzę oraz kompetencje.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij w ten link – Projektowanie stron Gorzów