Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Nowoczesne instalacje biogazowe
26 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Technologie pozyskiwania biogazu
29 listopada, 2016

Parking lotniskowy

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Przed Tobą lot samolotem? To musisz wiedzieć!

Niewątpliwie ważne są trzy etapy: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” według szczegółowych wytycznych i odprawa. Postój powinien zajmować dowolną lokalizację tuż przy lotnisku, żebyśmy nie musieli przemierzać jeszcze ponadplanowej drogi z bagażami (czasami niezwykle dużymi). Powinniśmy uprzednio przejrzeć niedrogie oferty w sieci i wyłonić parking z najodpowiedniejszym dojazdem i najszybszym dotarciem na lotnisko. Dużo firm publikuje na własnych stronach Galerie fotografii i filmiki, z jakich mamy szansę prosto wywnioskować, gdzie konkretnie znajduje się parking. Można ustalić najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cennikiem. Jeżeli mamy na uwadze bagaż, to pozostaje zaznajomić się z konkretnymi informacjami dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W pierwszej kolejności z ewidencją przedmiotów zakazanych do transportu w bagażu kabinowym, zawężoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, sprayów oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą trzeba:

  • zanalizować warunki przewozu, mianowicie część umowy pomiędzy pasażerem oraz przewoźnikiem
  • sprawdzić, czy mamy wszystkie dokumenty wskazane do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz bagaż (podręczny, odnotowywany, niestandardowy) spełnia warunki co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • odnotować telefon kontaktowy linii lotniczej (bądź do call centre), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Należy mieć na uwadze, iż po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa istotne kroki: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Z tego powodu sugeruje się, żeby przybyć na lotnisko sporo przed czasem odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko oraz odbiorem po przylocie jest niezmiernie funkcjonalnym i skutecznym wyjściem. Dzięki niemu mamy możliwość zaoszczędzić naprawdę wiele cennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa zaczyna się w czasie ustalonym przez przewoźnika oraz jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu oraz godziną odlotu. Jedynie po odebraniu karty pokładowej i nadaniu ładunku trzeba podążyć do kontroli bezpieczeństwa. Od tego czasu mamy możliwość cierpliwie oczekiwać, aż samolot będzie zupełnie przygotowany do przelotu, zaś pracownicy obsługi pasażerskiej poproszą nas na pokład.

Typy bagażów oraz związane z nimi ograniczenia

Pierwszym wariantem jest bagaż notowany, który jest dostarczany w pełni pod ochroną przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wydanie zawieszki bagażowej, zaś zastrzeżenia dotyczą zwykle jego wagi (nakładane są nadprogramowe odpłatności za część albo całość ładunku i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny nie jest notowany i przez pełny okres trwania lotu pozostaje pod opieką podróżnego. Utrudnienia w wymienionym przypadku dotyczą masy i rozmiarów. Jeżeli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak bagaż notowany. Za to ładunek niestandardowy dotyczy unikatowych obiektów, m in. deskorolek. Doskonałym pomysłem jest niewątpliwie zmierzenie naszego bagażu (jeżeli nie wyposażyliśmy się w specjalne torebki czy walizki zrobione zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez ULC). Mamy możliwość to zrobić w domu bądź na parkingu lotniskowym, na który należy dotrzeć dużo wcześniej.

Obiekty niedozwolone do transportu w bagażu podręcznym i ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy posiadać broni palnej (oraz wszelakiej pozostałej broni), obiektów o ostrych rantach lub granicach, tępych instrumentów, surowców wybuchowych, substancji łatwopalnych, chemicznych, toksycznych, płynów oraz wyrobów o analogicznej konsystencji. W ekwipunku rejestrowanym w ogóle nie wolno przewozić żadnych środków wybuchowych, substancji zapalnych, chemicznych i toksycznych.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa oraz sportowa (pistolety maszynowe, broń sygnałowa i wyrzutnie ładunków sygnalizacyjnych, zapalniczki przypominające z wyglądu broń palną, czy zabawki wyglądające jak pistolety, karabiny itp.). Nie wolno wieźć żyletek, łyżew, scyzoryków lub noży sprężynowych, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy rzutek z ostrymi krawędziami (należących do klasy obiektów o ostrych granicach lub brzegach). Do instrumentów tępych przynależą kije baseballowe, kije hokejowe, rakiety do gry w „lacrosse”, itp. Zagrożeniem dla zdrowia podróżnych i załogi są także detonatory, spłonki, wszelkiego rodzaju miny, zapałki o przedłużonym ładunku siarkowym (tzw. sztormówki), oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (czyli kategoria: artykuły wybuchowe i substancje łatwopalne). Poza tym na pokładzie samolotu w ogóle nie mogą znajdować się kwasy i alkalia, substancje wybielające, gaz łzawiący, gaśnice, bakterie i wirusy, a także żele, pasty, emulsje (m. in. pasty do zębów, dezodoranty, czy inne produkty o zbliżonej konsystencji.

Bagaż odnotowywany w ogóle nie może zawierać przede wszystkim dwóch ostatnich rodzajów rekwizytów, więc materiałów eksplozyjnych oraz substancji trujących i chemicznych.

Jeśli jesteś zainteresowany propozycją parkingu przy lotnisku w Trójmieście, kliknij w ten link – parking przy lotnisku w Gdańsku